fbpx

Neden E-Ticaret Diyoruz?

eticaret-infografik-eliderE-ticaret rakamlarına bakarken dünyanın en büyük ekonomilerinden başlamak sanırım yanlış olmaz. Çin (634), ABD (504), Japonya (123), İngiltere (103), Almayan (70) milyar dolarlık e-ticaret Pazar payları ile dünyanın en büyük e-ticaret ekosistemleri. Ve bu rakamlar 2018 yılına ait. Milyarlarca dolarlık e-ticaret pazarı, tabii ki dünyanın en büyük ekonomi ekosistemleri içinde daha kolay büyüyecek ve kendini geliştirebilecekti.

2019 yılında TÜSİAD tarafından hazırlanan e-ticaret raporunda, e-ticaret sisteminin tüm dünyada yaygınlaşabilmesi için birçok farklı alanda gelişmeler öngörülüyordu. Bunlar, internetin yaygınlaşmasından finansal ödeme sistemlerine, sosyal medya platformlarından lojistik sektörünün gelişmesine kadar çeşitli başlıklar altında yer verildi.

Tüm öngörülebilir bu başlıkların yanında, öngörülemeyen olaylarda gerçekleşti dünyamızda. Yaygın bir hastalığın yarattığı pandemi durumu, yıllar sürecek dönüşümlerinde çok hızlı bir şekilde gerçekleşmesini sağladı dünyada. Hayatında online sipariş vermemiş ve bunu hiç düşünmeyen insanlar, markete gitmek yerine satın aldığı ürünün kapısına getirilmesini benimsedi. Tam kapanma süreciyle evlere hapsolan insanlar, ister istemez e-ticaret deneyimini yaşadılar. Her ne kadar sürecin başında lojistik sorunları gündemi meşgul etti ise de günün sonunda e-ticaret deneyimini yaşayan ve benimseyen kitle inanılmaz hızla büyüdü.

Tüm bu yaşananların etkisiyle 2018 yılında 504 milyar dolar büyüklüğünde olan ABD e-ticaret pazarı, 2020 yılında 759,47 milyar dolara ulaştı.

Ülkemiz özelinde baktığımız zaman 2019 yılında 136 milyar TL olan e-ticaret hacmi 2020 yılında 226,2 milyar TL olarak gerçekleşti. Oransal olarak baktığınızda ABD pazarından daha hızlı bir büyüme gerçekleştiğini fark edeceksiniz. Burada bir doyuma ulaştı demek için henüz çok erken.

E-ticaret alanında yol almamız gereken çok yolumuz var. Alıcının hakkını korurken satıcıyı mağdur etmeyecek, gerekli yasal düzenlemeler için öneriler geliştirebilecek adımları, ELİDER (Elektronik Ticaret Derneği) bünyesinde atmaya gayret edeceğiz.
 
Kaynakça:
TÜSİAD E-ticaret Raporu 2019
Ticaret Bakanlığı E-ticaret İstatistikkleri 2020
Oberlo US E-Commerce Sales (2011-2021)

Yorum Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.